15 maja 2014

Podziemny automatyczny parking dla rowerów - takie rzeczy tylko w...

Nie, nie, nie w Erze, ani nie w Holandii :) W takim razie gdzie, jeśli nie w kraju rowerów? Otóż projekt zautomatyzowanego podziemnego parkingu dla rowerów powstał w Japonii, gdzie rower jest też popularnym środkiem lokomocji i wiele osób wykorzystuje go do dojazdów do pracy. Za projekt tego parkingu nazwany ECO Cycle i za jego budowę odpowiedzialna jest firma Giken Ltd.

Podziemny automatyczny parking dla rowerów - takie rzeczy tylko w Japonii
© giken.com

Powoli w wielu krajach zaczyna się dostrzegać pozytywne aspekty poruszania się po większych miastach za pomocą rowerów. Jednym z nich jest na pewno brak emisji do środowiska szkodliwych spalin. W Japonii wiele rzeczy nie zostało jeszcze rozwiązanych. Drogi dla rowerów nie są jeszcze bardzo popularne. Ceny gruntów są zbyt wysokie, żeby budować odpowiedniej wielkości parkingi dla rowerów, dlatego często można zobaczyć zaparkowane rowery naruszające porządek publiczny, znajdujące się na chodnikach i ścieżkach dla pieszych. Zaparkowane w ten sposób rowery psują ogólny wygląd miasta i mogą przeszkadzać służbom ratowniczym w dojeździe do wypadku.

Parking ECO Cycle został zbudowany w technologii, która pozwala zniwelować skutki trzęsienia ziemi. Firma Giken, założona w 1967 roku, na przestrzeni wielu lat doświadczeń, wypracowała swoją technologię drążenia otworów w ziemi i wyszła z koncepcją projektów "Culture Aboveground, Function Underground" (kultura na powierzchni, konieczne funkcje pod ziemią). Jeśli parking będzie znajdował się blisko celu podróży, to ludzie częściej będą korzystać z tych udogodnień. W końcu wyeliminuje to rowery zaparkowane na chodnikach, a miejsca te można będzie wykorzystać do innych celów.



Właściwości:
  1. Kompaktowa konstrukcja dająca oszczędność przestrzeni

    Parkingi dla rowerów muszą być zlokalizowane tam, gdzie ludzie chcą się dostać. Unikalna technologia firmy Giken Ltd. umożliwia budowanie parkingów ECO Cycle na bardzo małej powierzchni. Kompaktowa konstrukcja jest również skuteczna na obszarach miejskich, gdzie nie jest łatwo zająć duży obszar terenu.

     
  2. Niezastąpiony element budowy estetycznego miasta

    Wypożyczalnie rowerów stają się coraz bardziej popularne na obszarach nowych osiedli miejskich, ze względu na to, że są pojazdami przyjaznymi dla środowiska. ECO Cycle jest mechanicznym podziemnym parkingiem, który potrzebuje niewiele miejsca na powierzchni ziemi, jedynie na konstrukcję boksu w którym umieszcza się rower. Z tego powodu nie zaburza on ładnego wyglądu miasta i uzyskana dzięki temu wolna przestrzeń może być przeznaczona na budowę parków lub ogrodów.

     
  3. System przyjazny użytkownikowi i o wysokim bezpieczeństwie

    Wszystkie operacje załadowania i wyładowania roweru z podziemnego parkingu sterowane są przez komputer. System posiada wiele czujników, które zapewniają bezpieczeństwo operacji. Wszystkie rowery znajdują się pod ziemią, dlatego występuje doskonałe zabezpieczenie przed złodziejami.

     
  4. Super szybkie działanie

    Załadowanie i wyładowanie roweru jest bardzo proste dla każdego. Wszystkie instrukcje podawane są w formie głosowej i wystarczy tylko je wykonywać, dlatego nawet starsze osoby są w stanie sobie z tym poradzić. Każdy rower zostaje oznaczony numerem identyfikacyjnym z umocowanym na widełkach czujnikiem, a jego właściciel dostaje kartę identyfikacyjną, dzięki czemu wszystko przebiega płynnie i gładko. Średni czas oczekiwania na odebranie roweru wynosi około 13 sekund.

     
  5. Niski koszt wdrożenia w życie

    Koszty budowy parkingu ECO Cycle są bardzo niskie, ze względu na efektywny mechanizm parkingowy i dobrze zorganizowaną metodę budowy. W pełni automatyczny system nie wymaga nikogo do jego obsługi. Z tego powodu koszty siły roboczej mogą być znacznie zredukowane. "ECO Cycle" nadaje nowego wymiaru pojęciom ekologia i ekonomia.

     
  6. Prosta konstrukcja skracająca czas budowy

    Słupy wbite w ziemię tworzą nieprzerwany mur wykorzystany jako element zapobiegający skutkom trzęsienia ziemi. Dzięki takiej konstrukcji uzyskano niesamowicie szybki czas budowy. ECO Cycle budowany jest z gotowych elementów, co minimalizuje nakład pracy, która jest potrzebna.

Dane techniczne:
  • Rodzaj rowerów: dwukołowe
  • Wielkość kół: min. 18 cali, max. 28 cali
  • Długość rowerów: min. 140 cm, max. 190 cm
  • Szerokość rowerów: 65 cm
  • Wysokość rowerów: 125 cm
  • Waga rowerów: max. 30 kg
  • Pojemność parkingu: 204 rowery
  • Średnica wewnętrzna parkingu: 8,15 m
  • Głębokość wewnętrzna parkingu: 11,65 m

Firma Giken Ltd. ma również projekty podobnych parkingów dla samochodów. Tylko czekać na wcielanie w życie tych projektów w miastach na całym świecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę nie reklamować stron w komentarzu.